Business Process Reengineering
שיטה לניתוח והנדסה מחדש (Reengineering) של התהליכים העסקיים בארגון ("איך הארגון מנהל את עסקיו"), תוך שימת דגש הן על הצד העסקי והן על הצד הטכני. הדגש בצד העסקי, הוא על מתן שירות טוב יותר ללקוח (נקודת שירות אחת) ועל שיפור התהליכים הפנימיים בארגון, באמצעות פישוט וקיצור תהליכים ושכלול תהליכים החותכים פונקציות ומבנים בארגון. בצד העסקי, BPR חותר להגיע ליסודות העסקיים של הארגון (business fundamentals) ו"לחתוך" בכל התהליכים המיותרים. הדגש בצד הטכני הוא שימוש מוגבר בטכנולוגיות חדישות כמו גישת האובייקטים (עיין ערך), שרת/לקוח (עיין ערך), מערכות פתוחות (עיין ערך), Groupware (עיין ערך) ועוד. זאת, לצד רענון של טכניקות ושיטות ידועות מכבר כמו פונקצית ניהול הנתונים (data administration) שתפקידה להגדיר מילון נתונים (לא בסיס נתונים) אחיד לארגון. ברמה המעשית והטכנית וברמת המערכת הבודדת, BPR נמצא במפת"ח בכל ההפניות לעיל. ברמה הכוללת, מקומו של BPR הוא בתכנון האסטרטגי.
ראה קיט תכנון אסטרטגי - תכנית אב למחשוב בכרך ניהול \ ניהול הארגון